.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

ویژگیهای زن نمونه در اسلام + دستورالعملی برای یافتن این همسر

ویژگیهای زن نمونه در اسلام به همراه دستورالعملی برای یافتن این همسر

ویژگیهای زن نمونه در اسلام + دستورالعملی برای یافتن این همسراین دستور العملی است که از امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) صادر شده است و مورد امضای ایشان است برای آقایانی که می خواهند همسری نیکو اختیار کنند.
تلویحاً ویژگیهای یک زن ایده آل هم در این دستور العمل از منظر اسلام و خداوند ذکر شده است که یک زن نمونه در اسلام از منظر خدا چه ویژگیهایی باید داشته باشد:

* متن عربی:
أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدٌ حَدَّثَنِی مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا أَبِی عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ
عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ‏:
مَنْ أَرَادَ مِنْکُمُ التَّزْوِیجَ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ وَ لْیَقْرَأْ فِیهِمَا فَاتِحَهَ الْکِتَابِ وَ یس
فَإِذَا فَرَغَ مِنَ الصَّلَاهِ فَلْیَحْمَدِ اللَّهَ تَعَالَى وَ لْیُثْنِ عَلَیْهِ وَ لْیَقُلْ
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً وَدُوداً
وَلُوداً
شَکُوراً
غَیُوراً
إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ
وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ
وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ
وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ
وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ
  
وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سَرَّتْنِی‏
وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی
وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی
وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی
یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَهُ وَ لَا آخُذُ إِلَّا مَا مَنَنْتَ وَ أَعْطَیْتَ
وَ قَالَ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَل‏
مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۴، ص: ۲۱۸


* ترجمه فارسی:
حضرت علی(علیه السلام) فرمودند:
هر کس بخواهد ازدواج کند، پس دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از فاتحه سوره یاسین بخواند و بعد از نماز خدا را حمد سپاس بگوید و این دعا را بخواند:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً وَدُوداً
وَلُوداً
شَکُوراً
غَیُوراً
إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ
وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ
وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ
وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ
وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ
وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سَرَّتْنِی‏
وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی
وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی
وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی
یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَهُ وَ لَا آخُذُ إِلَّا مَا مَنَنْتَ وَ أَعْطَیْتَ

ویژگیهای زن نمونه در اسلام
* ترجمه متن دعا:
خدایا روزی ام کن همسری بسیار مهربان
که فرزند آور باشد
و بسیار سپاسگزار باشد
و غیور باشد
و اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد
و اگر نسبت به او بدی کردم مرا ببخشاید
و اگر تو را یاد کردم در این کار مرا یاری دهد
و اگر ذکر تو را فراموش کردم مرا به یادت بیاندازد
و اگر از نزد او خارج شدم (شأن و اموال و حقوق مرا) حفظ کند
و اگر بر او وارد شدم مرا شاد سازد
و اگر به او امر کردم مرا اطاعت کند
و اگر بر او قسم خوردم بپذیرد قسمم را
و اگر براو غضب کردم مرا از خود راضی کند
یا خدای صاحب جلال و اکرام ببخش به من آن را که همانا از تو مسئلت دارم چنین همسری را و امید دارم که از سر منتت به من اعطا کنی چنین همسری را

و در انتها حضرت فرمودند:
«هر کس چنین کند اعطا می کند خدا به او آنچه را که درخواست نموده است»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد