.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

آیت الله خامنه ای به روایت جرج جرداق مسیحی

 

  

به مناسبت ولادت با سعادت فخر عالم وجود، حضرت امام علی(ع)، «جرج جرداق»، نویسنده معروف مسیحی و مؤلف کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیة» در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار «تابناک»، ضمن بیان برخی ویژگی‌های اندیشه‌ای و شخصیتی امام علی(ع)، خاطره خود از دیدار با رهبر انقلاب در سال 1997 میلادی را بازگو کرد.

  

به گزارش خبرنگار «تابناک»، جرج جرداق، متفکر و نویسنده معروف مسیحی، در توصیف شخصیت و اندیشه امیرالمؤمنین ابراز داشت: من تاکنون شش جلد کتاب در این‌باره نوشته‌ام و با این حال احساس می‌کنم که به حقیقتِ آن حضرت دست نیافته‌ و نتوانسته‌ام هر آنچه را که می‌خواهم در مورد آن حضرت بگویم و جمع کنم، پس این‌که بخواهم آن‌ها را در این‌جا با دو یا سه جمله بیان کنم کاری دشوار است. 

  

وی افزود: آنچه می‌دانم این است که امام علی(ع) از مردان بزرگ تاریخ انسانیت است که مفهوم و نظریه عدالت هستی و جهان را پایه‌ریزی کرد و بیان کرد که هستی بر پایه عدالت است و هر چیزی در جهان هستی به همان مقدار که به تو می‌دهد، از تو می‌گیرد و این‌گونه نیست که فقط به تو بدهد و عطا کند یا این‌که فقط از تو بگیرد، بدون این‌که چیزی به تو داده باشد.
 
جرداق ادامه داد: امام علی(ع) این مطلب را به شکلی عمیق درک کرده و جامعه را براساس این نظریه پایه‌ریزی کرده بود. به نظر من امام علی(ع) کسی بود که مبانی جامعه‌شناسی جهان را بنا نمود؛ 14 قرن پیش‌تر از اروپایی‌ها.
 
این نویسنده مسیحی همچنین گفت: آن حضرت عبارات و جملاتی دارد که بر وضع این مبانی توسط ایشان دلالت می‌کند. هنگامی که به عنوان مثال می‌فرماید: «هیچ توانگری برخوردار نمی‌گردد مگر به واسطه آنچه که از فقیر حاصل کرده است.» این جمله، معنا و مفهومی جامعه‌شناختی دارد. ایشان در جای دیگر می‌فرماید: «هیچ نعمت اضافه و زیادتی را ندیدم مگر این‌که در کنار آن حقی ضایع شده باشد.» این‌ها برخی از مبانی جامعه‌شناسی امام علی(ع) است.
  

 

   

اما خاطره دیدار این نویسنده با رهبر انقلاب از دیگر صحبت‌های جرداق بود.
 
جرداق در این‌باره گفت: در سفری که در سال 1997 به ایران آمدم، با امام خامنه‌ای ملاقات کرده و گفت‌وگو کردیم. احساس کردم که به واقع، انسانی بزرگ است، چه، از ویژگی‌های انسان بزرگ تواضع است. ایشان به همان اندازه که بزرگ بود، متواضع هم بود.
 
وی افزود: در آن دیدار در مورد امام علی(ع) و انگیزه‌هایی صحبت کردیم که موجب شده بود در مورد امام علی(ع) کتاب بنویسم. ایشان کتابم را مطالعه کرده و بسیار پسندیده بود و من نیز به این خاطر از ایشان تشکر کردم و به ایشان عرض کردم که به حق، نام شما باید امام باشد و ما از شاگردان شما هستیم.
 
جرج جرداق در مورد برداشت خود از شخصیت رهبر انقلاب گفت: ایشان یک انسان متفکر، فرهیخته، دانا، بزرگوار، وارسته و متواضع بود، همان گونه که شایسته یک رهبر است. در مورد ایشان باید بگویم که او پیرو امام خمینی(ره) است و امام خمینی(ره) هم پیرو امام علی(ع) بود. آیت‌الله خامنه‌ای مردی بزرگ است و اگر این‌گونه نبود، به این مرتبه نمی‌رسید.
 


 

وی در پایان گفت: من می‌دانم که هرکس بخواهد شخصیت ایشان را تعریف کند او را شخصیتی در منتهای انسانیت و بر قله اخلاق و عدالت معرفی خواهد کرد. ایشان انسانی بزرگ می‌باشد و ایران به خاطر وجود چنین شخصی باارزش است. من از همین جا آرزو می‌کنم که ایران در این زمان همان‌گونه که شایسته چنین مردی است، همراه با عدالت و اخلاق و همه خوبی‌ها باشد. به صورت کلی می‌توانم بگویم که امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بر راه و روش امام علی(ع) حرکت کرده‌اند. 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
جلوه یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 10:30 http://jelveyeparvaz.blogfa.com/

سلام
به طور اتفاقی وبلاگ زیبای شما را مشاهده کردم بسیار عالی و پر محتوا بود
خوشحال میشم به وب من هم سری بزنید
در ضمن خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم
خبر از شما
انشاالله پایدار و موفق باشید
اسئلک الدعا

سلام
به روی چشم، حتمآ

جلوه یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 14:30 http://jelveyeparvaz.blogfa.com/

سلام ممنون از لطف شما
بنده نیز با افتخار شما رو لینک کردم
خوشحال میشم برای آپ های جدیدتان خبر بدهید
اسئلک الدعا

سلام
در صورت امکان به روی چشم، انشاء الله
موفق باشید

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد