.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

چای و خرمای دردناک - اولین افطاری که هنوز هم تلخ است

چای و خرمای دردناک - اولین افطاری که هنوز تلخیش را فراموش نکرده ام 

  


   

اذان گفته بودند، یک استکان چای ریختم که با خرما بخورم .....
یاد اون تصویر افتادم، چیزی ذهنم رو آزار میداد، مکث کردم و بیشتر به فکر فرو رفتم، یک لحظه پشتم لرزید و دستم از بالا آورن لیوان چای بازموند
از خودم بدم اومد، از خوردن و نوشیدنم .....

با خودم فکر کردم من اینجا جلو باد کولر بشینم، در کنار خانواده، باصطلاح خودم بعد از چند ساعت گرسنگی و تشنگی حالا مثل لاشخور خیمه زدم روی سفره که بترکونم .....
اینهمه نعمت، چرا من باید بخورم و .....
به اطرافم نگاه کردم، همه خوشحال از موعد افطار و برق شادی از تحمل یک روز بخاطر معبود ..... برنامه ماه عسل داشت رو به اتمام میرفت و .....
یاد چادر و روسریش افتادم، پس مسلمون هستند، چند حدیث از پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) مثل برق از ذهنم عبور کردند ..... بیشتر منقلب شدم، نزدیک بود اشکم دربیاد که .....
دیگه خیلی از خودم بدم اومده بود، بعضی از لحظات شاد اون روزم از جلو چشمم رد شدن ..... یعنی وقتی اون مادر داشت زجر کشیدن بچه اش و جون دادنش جلو

چشمش رو میدید من خوشحال بودم و گاهی هم از سر خوشی قهقهه مستانه سر میدادم .....
حالم خیلی گرفته شده بود ..... نمیدونستم باید چکار کنم، دست از خوردن و آشامیدن کشیدم و ..... 

   

حالا من و امثال من درسته اینقدر از خدا بیخبریم ولی اگه یه کم فکر کنیم ببینیم ورزشی به اسم فوتبال که مثل مار چنبره زده روی ثروت و اقتصاد و فرهنگ ودین و ..... ایران اسلامی و جوانان و کوکان و حتی پیرانش، مسئولان و دست اندرکاران پیش و پشت صحنه ..... جوونی که حاظره از کار و زندگیش بزنه بره یه شهر دیگه که ..... حاظره شبیه همون کار رو برای رهبر یا امام یا حتی پدر و مادرش انجام بده؟ 

این ثروتهای کذایی که خرج میشه و از همه بدتر هیچ حاصلی (حتی تو خود فوتبال) نداره ..... 

اون عده متعصب به فوتبال واقعآ ببخشند منو که حقیقت واضح و آشکار رو باز کردم و به این موضوع ربط دادم ولی این لکه ننگیه که به هرچیزی ربط داده میشه، چون واقعآ هم مرتبطه

حالا من این مثال رو زدم و همبنقدر باز کردم، شما خوتون تا تَهش رو بخونید، و مسائل مرتبط ریگه رو هم بررسی کنید.


بیایید بیشتر فکر کنیم به این مسائل که یک لحظه تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است، از تفکر خودمان شروع کنیم که طبق فرموده آقا علی(ع) افکارمان گفتارمان و..... و با عملمان به دیگران هم بیاموزیم. 

  

مطالب مرتبط: 

داستان مادری که 5 فرزندش در برابر دیدگانش جان دادند + فیلم 

دعوت دفتر رهبری از مردم برای کمک به ملت قحطی‌زده‌ سومالی  

کمک امام خامنه ای به قحطی‌زدگان سومالی

  

نظرات 6 + ارسال نظر
کیوان شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 19:25 http://chaei.blogfa.com

سلام برادر ... مأجور باشید ... ما رو از دعا فراموش نکنید

سلام
مآجور=؟
محتاجیم به دعا

نقطه ی رهایی شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 21:06 http://noghteyerahayi.blogfa.com

سلام دوست عزیز
مطلبتون روخوندم..خیلی تاسف بار بود
من که تو این شبهادعامی کنم...اینا هرچه زودتر نجات پیداکنند
التماس دعا...

سلام
ممنون که به ما سر زدید ..... به امید ظهورش
محتاجیم به دعا

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

منتظر شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 23:08 http://www.momen313.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم[گل] اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم[گل]

با سلام و احترام[گل]


ایام شهادت بابای یتیمان ، امید بیچارگان ، دلخوشی فقیران ، نور چشم بیوه

زنان ، پناه مظلومان ، مقصد و مقصود مومنان ، درهم کوبنده ظالمان و ........

مولای دوعالم ، امیر بیان ، صمصام الاکبر ، یعثوب الدین ، عدالت مجسم ، آقا

و سرور مومنان ، اسدالله الغالب ، حضرت امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع)

بر فرزند رشیدشان حضرت بقیت الله الاعظم(عج) وجمیع مومنین و مومنات و

حق طلبان عالم و جنابعالی تسلیت و تعزیت باد.

خداوندحکیم مزدتحمل این غم ومصیبت بسیار بزرگ را فرج منتقم خون پاکش

و دائمی نمودن ولایتش بر دل و روح شیعیانشان مقرر فرماید.


هدیه به روح آسمانی و الهی این شاهکار خلقت خداوندی صلوات[گل]

اللهم صل علی محمد و آل محمد ..... و عجّل فرجهم ..... والعِن اعدائهم اجمعین، من الجنّ والانس، من الاولین والآخرین

مهدی یکشنبه 30 مرداد 1390 ساعت 05:32

سلام رضا جان.ان شاءالله که ماها آدمهای بیدرد نباشیم.که دوای بیدردان غیر از آتش نیست.اینها هم امتحانه که خدا کنه سربلند خارج شیم
یاعلی

سلام
انشاء الله ولی از همونش میترسم

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

مهدی یکشنبه 30 مرداد 1390 ساعت 05:43

بازدیدات زیاد شده.باز چکار کردی.

نمیدونم، یه چندتا مطلب در مورد دانلود دعا و مداحی شب قدر گذاشتم، ظاهرآ اون مطالب ترکوندن...!!!

بهرام یکشنبه 30 مرداد 1390 ساعت 14:09 http://ostadiha.blogfa.com

آی آدمها ، که بر ساحل نشسته شاد و خندانید ، یک نفر در آب دارد می سپارد جان .یک نفر دارد که دست و پای دائم میزند ...

موفق باشید

سلام
آی آدمها .......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد