.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام
.: دل نوشته ها :.

.: دل نوشته ها :.

ترکیب و مخلوط تمام آنچه در توان برای ارائه داشته ام

یادی از سپاه طالوت (ع)

      

فَلَمَّا فَصَلَ طالُوتُ بِالْجُنُودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلیکُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَ مَنْ لَمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلاَّ مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِیَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلاَّ قَلیلاً مِنْهُمْ 

     و هنگامى که طالوت سپاهیان را با خود بیرون برد، به آنها گفت: «خداوند، شما را به وسیله یک نهر آب، آزمایش مى‏کند آنها که از آن بنوشند، از من نیستند و آنها که جز یک پیمانه با دست خود، بیشتر از آن نخورند، از من هستند» جز عده کمى، همگى از آن آب نوشیدند. 

     --------------------------------------------------------------------------- 
اگر ما هم بودیم، می نوشیدیم و می گفتیم :

چه لزومی دارد من آب نخورم. آب برای سلامتی لازم است. نخوردن آب به بدن آسیب میرساند.
اصلاً من خودم فهم دارم و این فرمان را خلاف فهم خودم می دانم. من قوه ی تشخیص دارم و میتوانم بفهمم چه کاری لازم است چه کاری لازم نیست.
من اصولاً در زندگی ام دروغ نگفته، نمیگویم و نخواهم گفت. به دیگران کمک میکنم و همیشه لبخند دارم. 

    
من به جامعه خدمت میکنم. همین کافی است و این نشان میدهد من آدم خوب، درست کار و دین مداری هستم. من چنین دستورات مسخره ای که با سلامتی من در تضاد است را اجرا نمیکنم! من ...
 

      

خلاصه، حرف ها و توجیهاتی می آوردیم که به عقل هیچ کدام از سپاه طالوت هم نرسیده است

خداوند ما (من) را حفظ کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 21:58 http://behtarenmadar.blogsky.com

سلام
با این که این آیه رو خونده بودم ولی هیچ وقت این جوری بهش فکر نکرده بودم
نکته تدبیری خیلی خوب بود

سلام
یه عادت خوب یا بدم اینه که هرکسی نظری یا چیزی میگه باید جوابی بهش بدم
حقیقتش خودم هم برای اولین بار یه جای دبگه دیدمش، حتی آیه اش رو
چون نگاه جالب بهش داشتف خیلی خوشم اومد و طبق معمول ک.پ.ی کردمش
ممنون از اینکه هربار میایید یه نظر میدید
انصافآ خیلی خوشحال میشم خواننده ها نظر میدن
میفهمم مطلب اونقدر جالب بوده که بخاطرش نظر داده و چند خط یادگاری تو وبلاگ گذاشته

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد